יום שבת, 27 ביולי 2013

"לייק לסטטוס אינו תחליף לרגש- איך נדפקתי וכיצד זה עוזר לי היום "-ליה גולדן


מתוך :
הרצאה בבית חנה חושי, שדרות מוריה 67  חיפה 24.07.13

עיצמו עיניים, חישבו על מצב מסוים בחיים והתחברו לרגש שלכם לגבי אותו המצב:
איך אתם מרגישים כלפי עצמכם ? איך אתם מרגישים כלפי הסיטואציה שהעליתם בדמיונכם?
איך אתם מרגישים מול האדם אשר מולו אתם עומדים?

ועכשיו חומר למחשבה:
מדוע כל כך קשה לנו להביע רגש? אילו רגשות יותר קשה לנו להביע -חיוביים או שליליים?

תחילתו של כל רגש הוא בשכל:כל מחשבה על אדם מסוים, על סיטואציה מעוררת בנו רגש .
הרגש מוביל לדיבור הרגש והדיבור מוביל לפעולה. 
הלב מיועד למטרה אחת : לקבל את כולם ואת הכל באהבה,בפתיחות.
כשאנו עומדים מול אדם, מול סיטואציה מסוימת בכל תחום בחיים ,
הלב מקבל את המחשבות שלנו ואז את הרגשות שלנו כלפי אותו אדם או אותה סיטואציה באהבה-כך זה צריך להיות .

כשאנו רואים אדם מסוים או נקלעים לסיטואציה מסוימת בחיים , 3 שלבי ה"פעולה" הם כדלקמן :
א. לקבל את האדם או הסיטואציה באהבה, גם אם האדם לא נעים, כועס או את הסיטואציה, גם אם היא לא נעימה, לא נוחה, סיטואציה מביכה למשל.
ב.לשאול את עצמינו :מה אנו חושבים על הסיטואציה ואז-איזה רגש מעוררת בנו הסיטואציה.
ג.להביע את הרגש- לאפשר לעצמינו מקום, לאפשר לעצמינו להתבטא במילים, לתת לרגש שלנו לצאת החוצה במקום לספוג אותו פנימה לתוך גופנו.

התנצלותי מראש על כך שהתהליך נראה "טכני" קמעה, תיארתי אותו בצורה כזו מאחר ולרובנו ישנה נטייה "לירות", לשלוף מהמותן, ללא התבוננות, לתקוף כשלא נוח לנו, כשכועסים עלינו, כשלא נעים לנו ולכן עדיף שנתבונן, שנחשוב ונרגיש ונבטא את הרגש שלנו בצורה הכי עדינה, בצורה של עוצמה, של אור לעצמינו כי כך נוכל לשלוח אור לאדם האחר, ללא משקעים ,ללא כעסים, ללא רוגז ותקיפה.

ברגע מסוים בהרצאה, שאלתי את הנוכחים מהם ראשי התיבות של המילה כ א ב ?
ובכן, להלן התשובה :
כ- כעס
א - אשמה
ב-בושה

אלה הרגשות שלרוב קשה לנו לבטא מתוך פחד לפגוע באחר, מתוך חשש להודות ברגשות הללו מול עצמינו או מול האחר, מתוך פחד משיפוטיות וביקורתיות כלפי עצמינו או מסביבתנו-משפחה/חברים/עמיתים לעבודה, מתוך חשש שאולי הרגשות הללו מעידים עלינו שאנו "חלשים", "חננות" בשפת הילדים או מתוך חשש לשבור תדמית מסוימת,אולי נוקשה, שבנינו לעצמינו וכך אנו מעדיפים שהסביבה תראה אותנו.

מבזק חדשות מהיר :
התדמית הזו  מ ז ו י פ ת .
הגדולה שלנו והעוצמה שלנו נמדדת ברגש שלנו מול עצמינו ומול האחר ובהבעתו כלפי עצמינו וכלפי האחר.

אני אומרת : תביעו רגש, כל רגש שעולה לכם כלפי האחר, תביעו אותו בעדינות, באור, קחו לעצמכם מקום , אפשרו לעצמכם , לרגשות שלכם לצאת במילים בקרן אור עדינה , נעימה, מחממת.
לאחר שתקבלו באהבה את מקומו של האדם שעומד מולכם, יהיה לכם קל יותר לעשות זאת כי אז תוכלו לשלוח את קרן האור העדינה , את הרגש שלכם אליו, ללא התקפות, צעקות, כעסים.

כשאתם באים מול האחר ומדברים בשפת הלב ואז בשפת הרגש, האדם מולכם יכול להגיב בשתיקה, יכול להתחיל לגמגמם או שהוא עצמו ידבר מתוך הרגש שלו כלפיכם וכלפי הסיטואציה המשותפת ששניכם נמצאים בה. כשאנו באים מול האחר בשפת הרגש, אתם מאפשרים לעצמכם את מקומכם בביטחה ואין זה משנה מהי תגובתו של השני. אתם דיברתם, אתם הוצאתם, שפכתם , הייתם מאוזנים :


לב-שכל-רגש

יהיו מקרים גם שהאחר יגיב בכעס, בצעקות, בהתקפה עליכם. זה שלו-זה לא שלכם, זה הקונפליקט הפנימי שלו עם עצמו, בלי קשר אליכם, זה רק אומר שהוא אינו מסוגל להכיל אתכם, להבין מה אתם אומרים לו.

הרגש הוא הדבר הכי אמיתי שקיים, הוא לעד יהיה נאמן אליכם ואף אחד לא יכול להתווכח עם הרגשות שלכם כי הרגש בא מתוככם, מתוך האמת הפנימית שלכם, מתוך ההווייה הגבוהה שלכם,אף אחד לא יכול להגיד לכם : "ההרגשה שלך מוטעית" כי כל אחד מאיתנו חווה אנשים וסיטואציות בדרך שונה, כל אחד בא עם נסיון חיים אחר, עם סביבה אחרת, כל אחד בא עם הווייה משלו , לב-שכל-רגש משלו.

במסגרת עיסוקי כעצמאית  בתחום שיווק וקידום עסקים באינטרנט , תפקידי הוא ליצור חשיפה רחבה למוצר או לשירות של בעל העסק . מאחר והשיווק כולו בנוי על רגש - סרטון פרסומת לרכב המכיל בחורה יפה נועצת עיניים בגבר הנוהג ברכב מעלה בכל גבר מחשבה של "הלוואי עליי האוטו הזה,כל הבחורות באות " -למשל ואז עולה רגש של שימחה ובטחון ,קלילות ואושר וכמובן ההורמונים מתחילים להשתולל ואז הגבר עף על עצמו, נוסע לסוכנות,קונה את האוטו ויוצא לכביש לציד דוגמניות. טוב, נסחפתי, זה היה כדי להראות לכם שכאן הייתה התרגשות ולא רגש.

אני מדברת על להביע רגש, לא להתרגש.
התרגשות יכולה להתבטא בover - יתר שמחה, יתר בטחון עצמי, יתר עונג או לצד השני- זעם, תקיפה, שתלטנות, יהירות,שחצנות. 

כשאני באה לשווק מוצר או שירות של בעל עסק, אני מחזקת את הרגש שלו ואז את הצורך שלו באותו המוצר או השירות , אני מתחזקת את הרצון שלו למוצר או לשירות ומראה לו מהן התועלות בעיקר הרגשיות בצריכת המוצר או השירות שלך אם אתה או את בעלי עסק. אני מאפשרת ללקוח הפוטנציאלי להרגיש שהמוצר שלך או השירות שלך ימלאו את החסך שלו ושההרגשה בצריכת המוצר או השירות תהיה נפלאה לאחר צריכתו.

הכל - ב ע ד י נ ו ת 

גברת אחת בקהל שאלה אותי : "ומה עם רגשות חיוביים? לי יותר קשה להביע רגשות חיוביים ,יש לי הורים נפלאים ובריאים, יש לי בן מאמן אישי שמבקש שאומר לו שאני אוהבת אותו,כולם אוהבים אותי" ומכאן הגברת הזו הביאה אותי לסיפור האישי שלי ששם בעצם "נדפקתי" ברגש .
הסיפור האישי והכאוב שלי הקשור בתחום הרגש ואשר ממנו צמחתי להבעת רגשות -
כרגע יהיה מחוץ למאמר הנוכחי, זה יהיה לפעם אחרת אולם אומר לכם מה עניתי לגברת ועניתי לה בשאלה-אופייני ליהודים העונים על שאלה בשאלה :)

"גברתי, למה את הודפת כשבאים לתת לך אהבה?"

הגברת הזו מסתבר אינה יודעת לקבל את האהבה שמרעיפים עליה, קשה לה לקבל את האהבה הזו,קשה לה לקבל קירבה ברגש, לאחר שיחה עמה,היא ציינה כי כאשר מישהו ,אפילו ממשפחתה מגיע לתת לה אהבה,היא מרחיקה אותו בשתי ידיה;
קשה לה לשוחח עם בנה, מאמן אישי במקצועו, המבקש ממנה לשמוע "בני,אני אוהבת אותך".

זה היה חלק קטן ממהרצאה, אני מקווה שנהניתם וזיכרו :


הרגש הוא הדבר הכי אמיתי שיש, הוא הכי כאן ועכשיו,
העבר נגמר,העתיד לא ידוע,
הרגש שלנו הוא הרגע הנוכחי היחיד ,
הרגש שלנו הוא רק שלנו-אף אחד לא יכול לקחת לנו אותו,
אף אחד לא יכול להתווכח עמו.

אני אציין עוד כי ברור שיש סיטואציות בחיים למשל במקומות עבודה בדיון או שיחה עם הבוס, עם עמית לעבודה ששם קשה לנו יותר להתבטא רגשית ויחד עם זאת, אם יש סיטואציה ממש לא נעימה, הרגש שלנו כבר עומד בבטן ואנו חייבים להתבטא, ל ה ת ב ט א  ובעדינות רבה.

אני מאחלת לכם כל טוב, שבוע מצוין והמון הצלחה!

אתם מוזמנים לכתוב לי, לשאול אותי, להתייעץ כאן או בפייסבוק

או במייל :liyagolden2@gmail.com 
בענייני שיווק העסק למייל liya@boombuzz.co.il











אין תגובות: